Skip to main content

Most minden szolgáltatáshoz ingyenes ózonos klímatisztítás, ajándék pollenszűrővel!

Vezérléscsere

A vezérműszíj cseréje: időbeni karbantartásra van szükség, hogy elkerüljük a motor károsodását.

A vezérműszíj keresztirányú fogakkal ellátott lapos szíj, amely speciális gumi és szövet ötvözete.

A guminak köszönhetően rugalmas, a különleges szövet miatt erős és formáját megtartja.

Ez a szíj köti össze a főtengelyt a vezérműtengellyel és motor típusától, kialakításától függően meghajtott alkatrészek a következők:

  • olajszivattyú
  • vízszivattyú
  • nagynyomású üzemanyag szivattyú

A vezérlés komplett szettjét a gyártó által előírt időintervallumonként cserélni kell!

Korábban lehet cserélni, de elmulasztott csere motorkárosodáshoz vezethet!

Ha elszakad a szíj, akkor megszűnik a főtengely és a vezérműtengely közti kapcsolat és a dugattyú elgörbíthet a hengerfejben néhány szelepet.

A hengerfej felújítás és járulékos költségei tetemes összeget jelentenek, sőt néha olyan súlyosan károsodik, hogy a hengerfej gyakorlatilag nem javítható.

Vezérléscsere alkalmával nem csak a szíjat cseréljük, hanem a hozzá tartozó összes feszítő-, és vezetőgörgőt is.

Ha a vízszivattyút is meghajtja a vezérműszíj, akkor azt is kötelező cserélni.

Általában 90-100.000 kilométerenként mindig esedékes a vezérlés / vezérműszíj csere.

A görgőcserén sem érdemes spórolni, mivel itt is belefuthatunk több százezres javítási összegekbe, sőt van olyan típus is, ahol milliós a nagyságrend.

Azonnali érdeklődés

Hidden