Vezérlés csere

A vezérmű szíj keresztirányú fogakkal ellátott lapos szíj, amely speciális gumi és szövet ötvözete.

A guminak köszönhetően rugalmas, a különleges szövet miatt erős és formáját megtartja.

Ez a szíj köti össze a főtengelyt a vezérműtengellyel és motor típusától, kialakításától függően meghajtott alkatrészek a következők:

  • olajszivattyú
  • vízszivattyú
  • nagynyomású üzemanyag szivattyú

A vezérlés komplett szettjét a gyártó által előírt időintervallumonként cserélni kell!

Korábban lehet cserélni, de elmulasztott csere motorkárosodáshoz vezethet!

Ha elszakad a szíj, akkor megszűnik a főtengely és a vezérmű tengely közti kapcsolat és a dugattyú elgörbíthet a hengerfejben néhány szelepet.

A hengerfej felújítás és járulékos költségei tetemes összeget jelentenek, sőt néha olyan súlyosan károsodik, hogy a hengerfej gyakorlatilag nem javítható.

Vezérlés csere alkalmával nem csak a szíjat cseréljük, hanem a hozzá tartozó összes feszítő és vezető görgőt is.

Ha a vízszivattyút is meghajtja a vezérmű szíj, akkor azt is kötelező cserélni.

Általában 90-100.000 kilométerenként mindig esedékes a vezérlés/vezérműszíj csere.

A görgő cserén sem érdemes spórolni, mivel itt is belefuthatunk több százezres javítási összegekbe, sőt van olyan típus is, ahol milliós a nagyságrend.

Kérjen időpontot!

(70) 778-1189 Elérhetőségek

Bejelentkezés

+36 (70) 778 1189
EU GDPR